Kolačići nam pomažu u pružanju boljeg korisničkog iskustva. Korištenjem naše web stranice slažete se s upotrebom kolačića.

Drugi o nama

Serijali edukativnih priča „Čudesni svijet Kornatskog otočja“ i „Pustolovine galeba Marka po parkovima Hrvatske“ našle su svoje mjesto u našoj kućnoj knjižnici.

Priče su to za odrasle i djecu. Nama odraslima otkrivaju koliko zapravo ne poznajemo našu prirodnu baštinu, a kod djece potiču kontakt s prirodom koja ima ogroman utjecaj na formiranje njihove ličnosti. Iako su namijenjena za djecu u dobi od 6 do 12 godina, ako znamo da je u prvim godinama života najzamjetniji rast senzibilnosti te da je to razdoblje ključno za poticanje senzibilnosti prema prirodi, okolišu i održivom razvoju onda s pravom možemo reći da su ove priče namijenjene djeci i u mlađoj predškolskoj dobi. Ono što djecu educiramo u ranom djetinjstvu ostaje za cijeli život. Ovdje bih citirala senegalskog zaštitara prirode koji kaže „Na kraju ćemo sačuvati samo ono što volimo, voljet ćemo samo ono što razumijemo, a razumjet ćemo samo ono što smo naučeni.“

Osim što na zabavan način uključuju znanja o prirodi, prirodnim ljepotama parkova Hrvatske, međuovisnosti između ljudskih bića i okoliša i uvažavanje prirodnog svijeta, uključuju i zgode i nezgode galeba Marka te govore o prijateljstvu i ljubavi. Emocije u svakoj od ovih  priča igraju važnu ulogu. Djeca jako dobro reagiraju na sve što ima veze s životinjama, kroz likove životinja djeca se s lakoćom mogu identificirati. Stoga me ne čudi što su upravo ove priče omiljene priče mojeg petogodišnjeg sina Marka.

Vjerujem da će ove priče, nakon čitanja, pobuditi i potaknuti razgovor između djece i roditelja, učiteljica i djece, te potaknuti mnoge odgojitelje u dječjim vrtićima za implementaciju tema ovih zelenih tema u predškolski program putem projektne metode, projektnog učenja djece kao najučinkovitijeg oblika učenja.

Višnja Milačić Žurić
Betina

Podijeli sadržaj: