Kolačići nam pomažu u pružanju boljeg korisničkog iskustva. Korištenjem naše web stranice slažete se s upotrebom kolačića.

Drugi o nama

U slikovnicama Martine Markov Pustolovine galeba Marka susrećemo pravi glazbeni hrvatski jezik, bogatstvo njegova rječnika, čaroliju i moć njegova izričaja. Susrećemo zapise o prirodi, zemljopisu, biologiji, krajolicima, nacionalnim i parkovima prirode, ljepoti i odnosu prema okolišu. Ovi edukativni sadržaji proizlaze iz činjenice da je Autorica po izobrazbi biolog, a po orijentaciji istraživač kopna, planina, podmorja, a dodatno i duše i svijeta djece.

A kad zastanemo na pojedinostima autoričina stilu pisanja, vidimo doista da je riječ o autoru svoje vrste. Martina piše s lakoćom, s poticajem istinskog estetskog doživljaja za svoje čitatelje. Jednostavno, ona gradi ambijent i prostor ljepote pred našim očima.

Najdojmljiviji je pritom jezik kojim Autorica gradi ulogu svog junaka Galeba Marka: kao da simultano prevodi ptičji jezik, izričaje i doživljaje, kao da se suživljuje s emocijama ptice koja voli djecu i ljude. Valjda i ptice otkrivaju i osjećaju privrženost ljudi njihovu svijetu, ljepoti leta i ptičjih neponovljivih nebeskih krajolika i destinacija.

Sasvim sam siguran da će slikovnice Martine Markov zaživjeti kao nova potreba i želja predškolcima, prvašićima, osmašima ali i nama odraslima. A ne može svatko tako jednostavno postići da ga se zaželi čitati odmah! – kako je to u slučaju Pustolovina Galeba Marka Martine Markov.

Čitajući i gledajući – a ne znate što bi prije i što bi više – gledali ili čitali, jer ilustracije kao da se natječu s tekstom. Svi znamo da svaki galeb voli istraživati, ali, tako plemeniti zadatak, takav izazov i znatiželju što ih je Galebu Marku darovala Autorica, nesvakidašnji su. Znači letjeti, istražiti najljepše prostore Hrvatske – nacionalne parkove i parkove prirode i ispričati to svojoj biranoj publici – djeci, nešto je iznimno. Gotovo da nije mogla ničeg ljepšeg ni plemenitijeg učiniti!

U najnovijoj slikovnici, iz pera blistave Martine Markov naslovljene Naša slikovnica, Autorica u crtežima murterskih mališana daje istinsku dramu pustog otoka u vrijeme epidemije korona virusa i karantene otoka Murtera, izrečenu u doživljaju svog glavnog junaka Galeba Marka.

Tako se moćno isprepliću dva svijeta, stvarni tjeskobni koji stvaraju stariji i onaj bajkoviti svijet koji živi u dušama djece. I ono što ne možemo ne opaziti u ovom osvrtu je činjenica koja daje puno pojašnjenja: Autorica dolazi iz prostora jednog od najčudesnijih parkova prirode koje ovjekovječuju ljepotu naše Domovine – parka prirode Kornati. Sasvim je razvidno, po edukacijskim sadržajima i podatcima kojima je protkana svaka slikovnica, da je sama Autorica personificirana u tekstu galeba Marka kao vodič kroz njedra ljepote naših prirodnih bisera.

Ostaje na kraju ustvrditi da je hrvatskim nakladničkim nebom uzletio istinski hrvatski Jonathan Livingstone, samo pod imenom Galeba Marka. Po temama, edukativnom sadržaju, i izričaju namijenjen je školskom uzrastu. Sasvim iskreno, po svojoj sadržajnosti, ideji, porukama, estetskom i ljudskom, jednako tako, uvjerljiv proizvod za svaki uzrast. A Galeba Marka, prema Autoričinu planu, čeka duga pustolovina i let, uzduž Hrvatske koja je puna ljepote.

Sreća je Markova da mu je naša Autorica darovala puno ljubavi za letom i ljepotom. Upitajte djecu, saznat ćete koliko je to točno.

Mihovil Bogoslav Matković

Podijeli sadržaj: